Jazz at the institute

OLYMPUS DIGITAL CAMERAThe Jazzinstitut established its own venue in its intimate and acoustically outstanding concert space underneath its current residence. Every Friday the venue hosts more or less known artists. An ongoing series entiteled “JazzTalk” invites musicians for a regular concert followed by a public interview onstage. Aditionally Darmstadt’s jazz initiative (Verein zur Förderung des zeitgenössischen Jazz in Darmstadt e.V.) presents its own concert series at the club as well as a jam session (last Friday every month).

Also, the room is let to jazz musicians from around for their own purposes like rehearsals, cd releases or band presentations i.e.. In the attic of the building, the jazz gallery presents alternating exhibitions of visual artists with regard to jazz.

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Information zur Veranstaltung

  • Fri
    13
    Mar
    2020

    Uwe Oberg / Silke Eberhard / Gerry Hemingway

    20.30 h

    Gewölbekeller unterm Jazzinstitut,
    15,- Euro / erm. 12,- Euro [U21 und Teilhabecard: 3,- Euro]
    Tickets online bei ztix (zzgl. 10% VVK Gebühr)

    Oh, Sweet Communication!

    Uwe Oberg | Piano
    Silke Eberhard | Altsaxophon, Klarinette
    Gerry Hemingway | Schlagzeug

    Foto: ©Manuel Miethe

    Mit eigenen Kompositionen, vor allem aber Stücken von Carla Bley, Annette Peacock oder Jimmy Giuffre starteten die Berliner Altsaxophonistin Silke Eberhard und der Wiesbadener Pianist Uwe Oberg 2014 ihre Zusammenarbeit im Duo. Inspiriert von zukunftsweisender  Musik der 1960er Jahre bannten sie ihre Kolaboration auf die CD mit dem Titel TURNS ("Wendungen"), die es sogleich auf die Longlist des Preises der deutschen Schallplattenkritik schaffte. Inzwischen erweitert auf auf ein Trio, meist mit dem US-Drummer Gerry Hemingway, mit dem sie beim Festival Just Music in Wiesbaden 2016 eine fulminante Premiere feierten, erkunden sie zunehmends freies Terrain in der musikalischen Kommunikation.

    "Oberg and multi-reedist Eberhard put a new spin on tunes that in the main were composed 40 or 50 years ago. Another indication of their skills is how their originals cause no ripples when floating next to the American composed tracks."
    Ken Waxman (2016/Jazzword)

    Eine Veranstaltung des Fördervereins Jazz e.V.